دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1402 - 09:27

بازی‌های آسیایی هانگژو| باغچقی: پرچم ایران را به اهتزاز درخواهیم آورد/ قمی: باغچقی کمی دیر شروع کرد

بازی‌های آسیایی هانگژو| باغچقی: پرچم ایران را به اهتزاز درخواهیم آورد  قمی: باغچقی کمی دیر شروع کرد
مربی و جودوکار ایران معتقدند جودوکاران ایرانی با توجه به رفع تعلیق می‌توانند با تلاش و پشتکار، پرچم ایران را در میادین بزرگ بین‌المللی به اهتزاز درآورند. 
کد خبر : 869832

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، قاسم باغچقی جودوکار وزن منهای ۹۰ کیلوگرم پس از یک رویارویی هوشمندانه و نفسگیر برابر حریف قزاقستانی اظهار داشت: جودو‌کاری  که امروز با آن مبارزه کردم قهرمان دوره قبل بازی های آسیایی بود و شاید اگر با حریف دیگری روبرو‌ می شدم راحت تر می‌توانستم به مرحله بعدی صعود کرده و حتی مدال کسب کنم.  متأسفانه با وجود اینکه تمام تلاش خود را کردم که بعد چهار سال دوری از مسابقات، بتوانیم دل جامعه جودو ومردم را شاد کنیم ولی نشد.

عضو تیم ملی جودو دلیل باخت خود برابر حریف قزاق را چهار سال دوری از میادین بین‌المللی دانست و گفت: ان‌شاءالله با توجه به اتمام دوران محرومیت از این پس تلاش بیشتری برای کسب موفقیت های  خواهیم کرد تا انگیزه بین نوجوانان و جوانان جودو کار کشورمان نیز بیشتر شود. جودوکاران ایرانی چیزی کمتر از قهرمانان جهان ندارند  و پس از رفع تعلیق  با تلاش و کوشش بیشتر خواهیم توانست در رقابت های مهم بین المللی جودو، پرچم ایران را به اهتزاز در آوریم.

حسین قمی سرمربی تیم ملی جودو‌ از جودوکار قزاق به عنوان ورزشکاری با تجربه و میدان دیده یاد کرد و گفت: باغچقی به تجربه حریف بازی را واگذار کرد و گرنه تا ثانیه‌های پایانی به حرف امتیاز نداد. قاسم باغچقی بازی را در برابر قهرمان دوره قبل بازی‌های آسیایی بسیار خوب شروع کرد. آنچه که برای قاسم برنامه‌ریزی کرده بودیم، این بود که وی ابتدا حریفش را بسنجد و سپس به انجام تکنیک بپردازد، تا آخرین لحظات بسیار خوب بازی کرد و در ثانیه‌های آخر بازی به لحظه جسمانی تحلیل رفت و نتوانست بازی را جمع کند.

سرمربی تیم ملی جودو بیان کرد: باغچقی می‌توانست برنده این میدان باشد ولی متأسفانه کمی دیر شروع کرد واگر زودتر استارت جنگیدن در این مسابقه را می‌زد، صددرصد پیروز این رقابت بود.

وی در ادامه سخنانش تعلیق جودو ایران در ناکامی‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: ناگفته نماند غیبت بزرگ ما در رویدادهای بزرگ دلیل مهمی در واگذاری نتیجه بود، به هرحال حریفی که امروز رودروی ورزشکارمان قرار گرفت، بسیار باتجربه ودر میادین بزرگی حضور یافته بود و در این مسابقه نیز از تجربه خود بهره گرفت در واقع هر تیمی که بازیکنان تجربه بین‌المللی داشته باشند در چنین رقابت‌هایی بهتر نتیجه می‌گیرند ما که پس از چهار سال تازه یک هفته است از تعلیق درآمدیم.

بیدل: بربط با انگیزه مبارزه کرد

تکتم بیدل سرمربی تیم ملی جودو زنان با ابراز رضایت از عملکرد مریم بربط اظهار داشت: مریم بربط عملکرد خوبی داشت و تاکنون مدال های خوبی در سطح بین‌الملل به دست آورده است و اصلا در مبارزاتش کم نگذاشت و تمام تلاشش را کرد اما بخت با او یار نبود. نمی‌توان از رشته‌ای که چهار سال در میادین بین‌المللی حضور نداشت انتظار مدال داشت اما چیزی که برای ما ارزش دارد این بود که بچه ها خیلی با انگیزه در برابر حریفان ظاهر شدند و اگر ما محروم نبودیم  مریم امروز حتما می‌توانست به مدال برسد. 

سرمربی جودو بانوان خاطرنشان کرد: فدراسیون خیلی برای آماده سازی ملی پوشان زحمت کشید و دیدید که حریفان بسختی نماینده ما را شکست دادند به همین دلیل از عملکرد بربط راضی هستیم. با اینکه حریفش آخرش قدر بود اما با یک امتیاز وازاری از او پیش افتاد. در جودو هرلحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد و شرایط تغییر کند. عملکرد مریم بربط استارت خوبی خواهد بود برای درخشش جودو بانوان. همه حریفان چهار سال از ما جلو هستند و هر کدام از حریفان  را آنالیز می کردیم می دیدیم در ۴۰ تا ۶۰ مسابقه حضور داشته است. در چهار سال گذشته آخرین مسابقه مریم در رده جوانان بود اما به رغم کمبود تجربه خیلی با انگیزه و جسورانه مبارزه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب